Op vakantie


Moesten we dit jaar op vakantie gaan? Die vraag stelde ik mezelf keer op keer. Kijkend naar hoe slecht het momenteel gaat met mijn chronische migraine, vond ik een dure vliegvakantie zonde. Bovendien moest ik er niet aan denken om nu te reizen per vliegtuig. Daarnaast hebben we ook een zoontje van twee jaar die nog elke middag moet slapen, (net als ik!). Maar aan de andere kant hadden we echt behoefte om er even tussenuit te gaan. Even een verandering van omgeving. Mijn vriend werkt erg hard en heeft een stressvolle baan en ik had hard geknokt om alles klaar te hebben voor mijn studie waardoor ik na de vakantieperiode kan starten met afstuderen. We hadden een vakantie dus wel verdiend! En het meest belangrijke; voor ons zoontje Siem is zo'n vakantie natuurlijk super!






Last minute
We kozen er daarom voor lekker in eigen land te blijven, mits het mooi weer zou zijn. Dat werd dus een lastminute. Dat was nog even een gepuzzel, want veel vakantieparken waren natuurlijk al volgeboekt. Mijn vriend had twee weken vakantie maar wel in de bouwvak, wat het wat lastiger maakte maar de aanhouder wint. We vonden uiteindelijk een leuk vakantiepark in Zeeland. Lekker op de camping in een stacaravan. En maar twee uurtjes rijden, wat voor mij te overzien is. 







Hoofdpijn
'Hoe ging dat met de hoofdpijn', zul je je afvragen? Om eerlijk te zijn was dat onwijs zwaar. Ik heb van 's ochtends vroeg tot s' avonds laat migraine en hoofdpijn gehad, waardoor ik genoodzaakt was flink aan de triptanen te gaan. Ik wilde niet dat ik door mijn hoofdpijn helemaal niks meer zou kunnen. Elke keer wanneer Siem s' middags eventjes ging slapen, deed ik dat ook. Zo ben ik toch op de been gebleven maar op meerdere momenten was alles echt teveel. Ik voelde me echt gebroken en was voortdurend moe waardoor het vaak echt loodzwaar was. Dat is zo'n domper op de vakantie maar wel iets wat te verwachten viel. Ik heb het daarom ook proberen los te laten en ik heb desondanks vaak genoeg echt genoten. Zeker ook omdat Siem zo genoten heeft. Ons zoontje was heel de dag vrolijk en aan het lachen! En dan geniet je als ouder natuurlijk ook. We hadden echt even quality time en daarom was het het meer dan waard!




Next time

Ik hoop natuurlijk heel erg dat het volgend jaar beter gaat met mijn hoofdpijn en we lekker naar een camping kunnen in Frankrijk of een vliegreis kunnen maken. Tegen die tijd is Siem wat ouder en ben ik afgestudeerd, waardoor er ook weer meer mogelijkheden zijn.
Ik ben blij dat we toch lekker op vakantie zijn geweest. Een camping in eigen land kan net zo leuk zijn!


Gingen / gaan jullie dit jaar op vakantie?


2 opmerkingen:

  1. Wij zijn gisteren na een in tweeën geknipte reis in Oostenrijk aangekomen. Het was niet te warm onderweg, geen files, dus de reis ging prima. Nu erg moe en hoofdpijn, maar ik ga zo lekker buiten zitten en genieten van de stilte en het uitzicht!

    BeantwoordenVerwijderen